Fit, Rijk en Slim – boek review

fit rijk en slim boek review

Fit, Rijk en Slim is een boek dat een andere insteek heeft in vergelijking tot de meeste boeken. Het is geschreven door Tim Ferriss (onder meer bekend van een werkweek van 4 uur) en bestaat uit samenvattingen van interviews. Dat klinkt beperkt, maar toch is dit boek met bijna 700 pagina’s het dikste boek dat op mijn boekenplank staat (en ik regelmatig erbij pak).

Is Fit, Rijk en Slim het lezen waard? Je leest het in deze review!

Over de auteur Tim Ferriss

Tim Ferriss (of eigenlijk Timothy Ferriss) heeft een behoorlijk CV. Hij heeft een bedrijf is voedingssupplementen opgezet (en inmiddels goed verkocht), is investeerder in start ups, heeft meerdere boeken geschreven, heeft een blog, een podcast en is onder meer Chinees kampioen kickboksen geweest.

Toen ik voor het eerst van hem hoorde, heb ik eerst een aantal van zijn podcasts geluisterd. Hij heeft interviews met onder meer Tony Robbins, Arnold Schwarzenegger en Casey Neistat gedaan. Later heb ik zijn boek ‘Een werkweek van 4 uur’ gelezen. Wat Tim Ferriss onderscheid van de meeste andere mensen, is dat hij heel slim om gaat met tijd en regels. Zo besteed hij uit wat hij niet leuk vindt of veel tijd kost. Daarmee focust hij op de zaken die voor hem het meeste waarde leveren. In mijn ogen is dit een zeldzame eigenschap, waardoor hij een inspiratie voor veel andere mensen is.

Het boek Fit, Rijk en Slim

Zoals eerder gezegd, heeft Tim Ferriss zijn eigen podcast (met inmiddels meer dan 400 afleveringen). Hij heeft een groot netwerk met mensen die in zijn ogen bijzonder zijn, met name op gebied van intelligentie, rijkdom of gezondheid. Vele podcasts bestaan uit interviews met deze mensen. De interviews heeft hij samengevat in 1 tot 4 pagina’s per interview, ingedeeld per onderwerp (Fit, Rijk en Slim) en daar is dit boek uit bestaan. Feitelijk lees je dus interviews, maar dan wel met uitzonderlijke mensen. Om er een paar te noemen, Jamie Foxx, Tony Robbins, Wim Hof, Kevin Costner, John Daymond (Sharktank), Arnold Schwarzenegger en nog veel meer.

Alec_Stocks_NL

Tot slot heeft hij zelf een aantal onderwerpen die hij bespreekt, zoals hoe je je eigen alternatieve MBA haalt als je wilt gaan investeren (tipje van de sluier, je gaat er niet voor de schoolbanken in), tips om beter te slapen, productiviteitstips en hoe om te gaan met angst.

Meer reviews van boeken of bijvoorbeeld brokers lezen? Dat kan hier!

Conclusie: Fit, Rijk en Slim het lezen waard?

Deze review is korter dan gebruikelijk, maar dat maakt het boek Fit, Rijk en Slim niet minder leuk. Zoek je motivatie van inspirerende mensen? Sla het boek open bij de sector waar jij de inspiratie zoekt en je vindt het zeker! De interviews zijn enkele pagina’s lang en kan dus ook prima tijdens een toiletbezoekje gelezen worden. Fit, Rijk en Slim is zeker een aanrader!

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe posts? Schrijf je dan hieronder in op onze nieuwsbrief!

Tot slot: Koop je het boek via een link op deze pagina, dan ontvangen wij een (kleine) commissie, wat wij ten zeerste waarderen!

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten